Wikia

De Vliegende Legende
[[
Image

De Vliegende Legende.

|px]]
'

Informatie

Verschenen: 15 januari 2018
Auteur: Libellester
Hoofdstukken: 19

Personages:

Regenboog, Nacht, Star , Sky, Fini, ......

Hoofdpersonage:

Regenboog

Kaft:

Regenboog staat op de kaft alleen ontbreekt er een hoorn.

Status:

Goedgekeurd

Ze bestond alleen in legendes....Maar nu is ze geboren. Regenboog is geboren. Ze maakt vrienden: Suka, Finka,.... Maar De Donkervleugels zijn een groot gevaar maar als Regenboog moet vechten ontdekt ze iets wat haar wereld op z'n kop zet.

Hoofdstuk 1

"Papa, ik wil mijn zusje zien!": jammerde Nacht. "Geduld liefje.": zei Sky. Milla kwam de struiken uit. "Jullie mogen komen.": zei ze vriendelijk. Sky zette het op een rennen. Hij wou zijn dochter zien. Milla had al komen zeggen dat het een meisje was maar eerst moest het veulen gedronken hebben en gestaan hebben. Hij zag Star al in de verte. Hij maakte een wolk met zijn krachten van zijn hoorn en sprong op de wolk en vloog zo tot bij hen. Star stond te kijken naar haar dochter. Sky stapte naar het veulentje. "Wat is ze mooi!": riep hij uit. Hij zag regenboog vleugels. Ze is prachtig. Maar toen viel zijn oog op iets anders. "Een hoorn....en ": stotterde hij. "Vleugels.": vulde Star aan.

"Tik me dan Violet!": riep Nacht. Stormwind, de moeder van Violet riep: "Kom Violet, we moeten je gaan inschrijven voor de vliegschool!" Star kwam aangevlogen. "Ik ga mee want ik ga Nacht en Regenboog inschrijven.": zei Star tegen Stormwind.

"Bescherm je zus Nacht. Ze is speciaal, laat niemand aan haar komen.": zei Sky streng. Nacht knikte en keek naar Regenboog die over de struiken sprong. Ze werden straks opgehaald door Stormwind die hen dan naar daar ging brengen. Daar word je ingedeeld in het Woudrijk of het Fantasierijk. Als je geslaagd bent word je pas ingedeeld maar je ouders moeten op de plek blijven waar ze wonen want als je wordt ingedeeld waar dat zij wonen moet je weer naar hen en dan op je drie jaar mag je bij hen weggaan.

Regenboog verstopte zich onder Nachts vleugels. Er kwam een mooie merrie voorbij. Ze keek naar de vleugel waar Regenboog verstopt zat. "Kom maar kleintje.": zei de merrie. Nacht wist wie het was! Het was Fini, de prinses. "Het is veilig Regenboog.": zei Nacht. Regenboog kwam van achter Nachts vleugel en nu zag ze dat er nog veel ogen haar aanstaarden. Ze hapten naar adem toen ze haar zagen. "Een hoorn en vleugels!": zei iemand. Een ander riep dan weer: "Kijk die kleuren!" "Stilte! We moeten haar beschermen tegen De Donkervleugels.": riep Fini. Ze werden allemaal stil.