Wikia

Hoi! Dit is het eerste deel van De Goudsnectar, De Zoektocht.

Het gaat over totemdieren. Ieder kind van 12 jaar moet de Goudsnectar van de Goudsbloem drinken. Misschien roep je dan een totemdier op.

Maar er zijn ook Koningsdieren en die hebben een talisman. Die Koningsdieren zijn heeeeeeeeeel machtig.

De Goudsnectar, de kaart

Hier zie je de kaart.

Sana

Dit is Sana, ze heeft mooie blauwe ogen.

Kwin

Dit is Kwin, hij heeft felle groene ogen.

Mack

Dit is Mack, hij heeft zilverachtige ogen.

Qwini

Dit is Qwini, ze heeft inktzwarte ogen.

Maki Qwini

Julia Sana

Boan Mack

Towiq Kwin

Koningsdier : Degenen die hen hebben opgeroepen (1x) Welke stad heeft de vlag?
Qwini, een IJsbeer Shaka Qiwna
Sana, een sneeuwluipaard Tanqi Tiq
Kwin, een cheetah Minq Sin
Mack, een vos Cwon Venc

Dit verhaal is ook te vinden op de SAF wiki.

Proloog

"Ze hebben veel opgeofferd, zelfs hun leven.": stotterde Shaka. Ze keek droevig naar Qwini, haar IJsbeer. Tanqi staarde naar haar Sneeuwluipaard, Cwon naar zijn Vos en Minq naar zijn cheetah. Ze hadden alle vier een mantel. Alle vier met hen eigen dier erop. Ze hadden alle vier een stad waar als vlag het hoofd van hun dier erop staat. Qiwna de stad in Alask, met Qwini op de vlag. Venc de stad in Vizie, met Mack op de vlag. Sin de stad in Quos, met Kwin op de vlag en dan tenslotte Tiq de stad in Vano, met Sana op de vlag. "Ze zullen De Vier Legendes genoemd worden!": riep Tanqi uit. Ze hield het gouden beeldje van Sana stevig vast. De tranen rolden over haar ogen. Ze legde haar mantel neer op de grond met het gezicht van Sana zichtbaar. Ze stak het beeldje omhoog zodat de ondergaande zon er mooi opviel en het oplichtte. Shaka zakte ineen. Ze was alles kwijt, haar zus, haar moeder, haar dochter, haar lieve Qwini en haar partner Tano die zich nu tegen haar had gekeerd omdat ze zijn vader heeft moeten vermoorden om zelf in leven te blijven. Ze kon het niet meer aan. Ze keek omhoog en zag vier heel heldere sterren. Ze wist dat Qwini haar nog steeds beschermde.

Hoofdstuk 1

En wat gebeurde er toen?": vroeg Maki. Ook al wist ze het antwoord al. "Shaka stierf.": zei haar moeder.

Maki werd met een schok wakker, ze had gedroomd. Haar moeder was 6 jaar geleden gestorven toen zij zes was. Vandaag moest ze de Goudsnectar drinken. Hier, in Qiwna geloofden ze hoe meer dieren er waren, hoe groter de kans op een totemdier. Ze stond op. Ze deed haar mooie roze jurk aan. Ze was heel knap maar niet super rijk maar ook niet arm. Ze had één bediende. Klaudie. Ze hielp haar. Het was nu tijd voor de ceremonie. Ze ging samen met de prins en de prinses, een tweeling. Ze kwam net op tijd aan. De prins dronk maar er gebeurde niets. De prinses dronk maar er gebeurde ook niets. Toen was het de beurt aan Maki. Ze dronk. Eerst gebeurde er niets maar toen kwam er een hevige sneeuwstorm. Plotseling was het over en een IJsbeer kwam aanwandelen. Niki, één van de Wereldmantels, hapte naar adem. "Je hebt "Qwini opgeroepen!": riep ze. Maki keek naar de vlag. Inderdaad! Het was exact hetzelfde. Maar dat kan toch niet? Alsof Niki haar gedachten had gelezen knikte ze.

Saf keek naar zijn IJsbeer. Hij wist dat ze alleen bij hem was gekomen in opdracht om het gevaar te verjagen. Saf woont in Stako. Hier hebben ze geen nectar maar wel sap. Je krijgt geen Totemdier maar een beschermer. Maar je krijgt dan een bronzen ketting en als je daar 3x op tikt komt je beschermer meteen. Eerst blijven ze lang bij je maar daarna als je ze een tijdje niet meer nodigt hebt komen ze alleen maar als je hen nodig hebt. Maar Kwi ging daarom niet bij hem weg maar omdat hij een partner heeft gevonden. Maar hij zou nog altijd zijn beschermer zijn. Hij zag het koppeltje net uit het zicht verdwijnen. Hij zakte ineen en begon te huilen.

Maki moest naar Stako voor de Wereldmantels.

Hij zag een IJsbeer lopen en toen stilstaan en naar hem kijken. Hij zag een roos-witte schim. Hij veegde zijn tranen weg en keek. Het was een meisje! Ze kwamen dichterbij. Het meisje legde haar hand op zijn schouder en hij keek op, ze had donkerbruin haar, mooie bruine ogen, een veer in haar haar een mooie blauwwitte mantel, roze schoentjes en een roze jurk met wit dons. Ze was prachtig! Plotseling hoorden ze gebrul en ze renden erop af. Ze zagen Kwi en zijn partner tegen een roedel wolven vechten. Maki en Saf grepen hun speren. Er was nog één wolf over. Maki en Saf gooiden tegelijk hun speer naar het beest. Het viel dood neer. Maki keek naar Saf. De partner van Kwi lag dood op de grond.

Hoofdstuk 2

Saf en Maki liepen nu al meer dan een maand in Stako. Ze waren verdwaald. Kwi had het verlies van zijn partner kunnen verwerken. Hij en Qwini zijn nu partners. Ze waren elkaar liefdevol aan het verzorgen. Saf en Maki keken elkaar aan.

Saf en Maki zijn zeer goede vrienden van elkaar.

Boan dronk de nectar. Het bliksemde en plotseling verscheen er een vos. "Mack!": riep hij. Zijn broer keek jaloers. Boan had net één van De Vier Legendes opgeroepen. Hij wist dat een meisje genaamd Maki, Qwini had opgeroepen.

Er verscheen een cheetah. Het was Kwin! Towiq keek naar de cheetah. Hij, een arme jongen uit Sin, had een koningsdier opgeroepen! Zijn moeder keek trots, zijn zus jaloers en de Wereldmantel Vara keek geschokt. Zijn zus had een spitsmuis gekregen.

Julia liep haastig door het bos. Ze had haar boog bij. Zij en haar vader en moeder waren boswachters. Ze kwam net op tijd. Ze dronk de nectar en toen verscheen er een mooi sneeuwluipaard. "Sana!": gilde ze geschrokken uit. Robin haar vriendin keek jaloers en liep weg.

Maki en Saf waren aan het wandelen. Plotseling werden ze omsingeld door Vredeverslinders. Ze herkenden het teken. De Vredeverslinder is terug! Ze dreven Saf bij Maki vandaan. Maki werd gevangen. Kwi werd gedood en Saf ook. Maki schreeuwde het uit. Maki grepen ze vast. Ze werd verdoofd. Alles werd wazig en daarna zwart.

Maki werd wakker in een donkere kamer. Ze zag een bed, een stoel, een tafel en een lamp. En een glas water en een snee brood. Gezellig! Ze zag een raam. Ze keek naar beneden. Ze zat vast in een toren van een kasteel. Qwini zat vast in een kooi. Ze lag te slapen. Er klopte iemand op de deur. Er kwam een meisje met een boog en een groene jas naar binnen. "Ik kom je boord brengen! Ik ben Robin.": zei het meisje. Maki keek op. "Bevrijd Qwini alsjeblieft....": zei Maki smekend. Robin schudde haar hoofd. Maki begon te huilen. Robin draaide zich om en stampte de deur dicht. Qwini werd wakker. Ze keek naar Maki. Maki zakte op de grond.

Hoofdstuk 3

“Welkom Boan.”: zei Tawin. “Je bent nu in Kampus Wereldhaven. Dat is een klein eiland dat je niet kan vinden op de kaart zodat vijanden ons niet kunnen vinden.”: zei Owen, de leider van de Wereldmantels. “Ik ben Sona. Ik ben de ziener van de Wereldmantels. Ik kan dieren zoeken en ik heb nieuws voor jou. Maki, die Qwini heeft opgeroepen, moest naar Stako van ons. Ze heeft daar een vriend gevonden, Saf, Saf en zijn beschermer zijn vermoordt. Maki is gevangen genomen en opgesloten in het Lord Vanguss. Dat is een reusachtig kasteel met een super grote toren. In die toren zit ze gevangen. Gebruik Mack om haar te vinden en te bevrijden Boan, de Wereldmantels rekenen op jou.”: zei Sona. “Waar zijn de andere twee die Kwin en Sana hebben opgeroepen?”: vroeg Boan. “Die zijn nog onderweg.”: zei Sona. Boan voelde dat ze loog maar hij zei niks. Hij nam de kaart en vertrok. Mack volgde hem.

Lord Vanguss
Lord Vanguss kaart
700x610-draak-profiel

Kwin stak zijn hoofd omhoog. Hij sprintte weg. “Kwin!”: gilde Towqi. Hij draaide zich om en botste tegen een meisje op. Ze had een blauw kleed aan met een klein beetje wit dons, witte laarzen en een grijze mantel. Ze nam snel een stok. Er kwam een sneeuwluipaard tevoorschijn. Het sneeuwluipaard ontspande zich. Het meisje keek verbaast naar haar totemdier en daarna liet ze de stok vallen. Kwin kwam af geracete. “Jij hebt één van de Vier Legendes opgeroepen!”: riepen ze tegelijk. Ze schoten in de lach. Ze waren nu in een gebergte met een koude wind. Kwin rilde. Sana stapte naar hem toe. Kwin ging liggen en Sana ging naast hem liggen. Sana begon te spinnen.

Hoofdstuk 4

“Volgens de kaart moeten we er bijna zijn, Mack.”: zei Boan. Plotseling hoorden ze mensen praatten. “Ik vind het stom dat vanaf dat één van de schilden geraakt wordt alle soldaten naar die plek moeten. Iedereen kan dan zomaar binnen sluipen. Nu dat we Qwini hebben moeten we voorzichtig zijn. Maar dat vind ik overdreven.”: zei een vrouw. Mack keek naar Boan en Boan wist dat ze hetzelfde dachten. De soldaten stapten weg. Ze slopen naar een doornstruik en Boan spande zijn boog. Hij zag oranjerode schilden aan de muur en daarnaast zag hij ook een toren met een klein raampje. Hij schoot raak en het alarm ging af. Alle soldaten liepen naar de schilden. Hij sloop naar binnen en verstopte zich onder een kast, Mack kroop naast hem. Hij zag een plattegrond en keek hoe hij bij de toren zou kunnen komen.

Mack en Boan slopen in de gang. Het was nu nacht. Ze kwamen eindelijk bij de deur van de toren. De sleutel hing aan de muur. Wat een stomkoppen! Dacht Boan. Hij draaide de deur open. Hij zag een bed en zag een meisje slapen. Ze had bruin haar. Hij zag dat ze te weinig eten kreeg. Hij sloop naar het bed. Hij zag dat het meisje gehuild had. Hij tikte lichtjes op haar schouder. Haar ogen schoten open. Ze wilde het uitschreeuwen maar hij hield zijn hand voor haar mond en legde een vinger voor zijn lippen. Het meisje begreep het. Ze keek verbaast naar Boan. Mack sprong op haar bed en ze keek in zijn zilveren ogen. Hij moet één van de drie andere kinderen zijn die één van de Vier Legendes heeft opgeroepen. Hij had een soort ovaaltje meegenomen van bij de Wereldmantels. Als je het op glas zet, dan breekt het zonder dat het geluid maakt. Hij hing het aan het raam. Hij bevrijde Qwini uit haar gevangenis met de sleutel die blijkbaar ook de sleutel van de kooi was. Ze klommen uit de toren. Ze is best mooi. Besefte Boan.

De vier kinderen waren nu al één nacht in Kampus Wereldhaven. Tawin was nu hun leraar. Sona wist nu zeker waar Salomon de pinguïn was. Ze moesten naar Zaho in Alask. Towiq twijfelde om op zijn paard te gaan zitten. Hij had eigenlijk nog nooit op een paard gereden. Julia kwam naast hem staan met haar paard en stelde hem gerust. Hij klom op zijn paard en ging samen met Julia achter de anderen aan.

Hoofdstuk 5

"Dus we zijn op zoek naar De Glazen Pinguïn?": vroeg Julia. "Ja.": zei Tawin. "Welke vijftien Koningsdieren zijn er?": vroeg Towiq. "Je Zino de wasbeer en die zijn talisman is De Metalen Wasbeer, dan heb je ook nog het paard Nany met als talisman Het Kristallen Paard. En ook nog de wolvin Saran, haar talisman is De Zilveren Wolf": zei Maki. "Je hebt ook nog de kat Bezona met als talisman De Koperen Kat, de tijger Swiqzi met De Diamanten Tijger, de bruine beer Zantobo met De Dynamite Beer.": zei Boan. "Dynamiet?": vroeg Towiq. Tawin knikte. "Hij is niet van dynamiet gemaakt maar hij geeft je een kracht die lijkt op dynamiet.": zei Tawin rustig. "Ik ken er nog één! Vanfloria! Het konijn, ze beschermt Het Houten Konijn!": riep Julia. "Je hebt ook nog de giraf Tara met De Leien Giraf, de zebra Paratsi met De Granieten Zebra, de otter Iqwina met De IJzeren otter, de caracal Otsi met De Gouden Caracal.": zei Maki. "En de lynx Olax met De Lederen Lynx.": zei Boan. "Maar dat zijn er maar 13!": zei Julia. "Julia heeft gelijk! Welke twee ontbreken er Tawin?": vroeg Maki. Tawins sneeuwuil krijste. "Ik weet het Urenzo. Jullie zullen ook niet weten dat de twee die ik nu ga zeggen al eeuwen niet meer gezien zijn. De das Zamon met De Lemen Das en Vank de jakhals met De Bronzen Jakhals.": zei Tawin. De vier kinderen keken elkaar verbaast aan. Qwini en Sana voelden zich helemaal thuis in Alask en Julia en Maki ook. Plotseling viel Sana in een gat. Qwini viel er ook in. Maki keek in het gat. Ze waren ongedeerd. Ze zaten op iets zwart. Het bewoog. Er spong een gigantische pinguïn overeind. Qwini en Sana belanden weer op het ijs. "Salomon.": zeiden de kinderen tegelijk. Ze zagen iets aan zijn poot hangen. Een klein glazen beeldje van een pinguïn. Salomon keek hen aan. "Wat moeten jullie?": vroeg hij. Ze stem was heel luid. "De Vredeverslinder is terug! We willen uw talisman om tegen hen te vechten! De Vier Legendes zijn herboren!": riep Tawin terwijl hij wees naar de Vier Legendes. "Als jullie 15 vissen vangen tegen zonsondergang krijgen jullie mijn talisman!": zei Salomon.

Het was nu middag en ze hadden nog maar 5 vissen. Plotseling sprong Qwini in het water. Ze kwam terug naar de kant met 7 vissen. 12 vissen! Dacht Maki. Sana kwam terug met 4 vissen. 16! Ze liepen snel naar Salomon. "Jullie hebben hem verdient! Hier!": ripe hij terwijl hij de talisman aan Maki gaf. "Let op voor Vank en Zamon........": zei hij nog. "Ik zal hier zorg van dragen, mijn moeder hield van jou Salomon, ze keek naar jou op, ze is samen met Torpedo, haar dwergnijlpaard, gestorven.": zei Maki verdrietig.