Wikia

De Zoektocht

Informatie :

Verschenen:20/01/'18
Auteur: Libellester
Hoofdstukken: Onbekend

Personages:

Hoofdpersonages:

Qwini, Mack, Sana, Kwin

Kaft:

Status:

Klad

Onderwerp:

Totemdieren

Serie:

De Goudsnectar

Voorganger:

/

Proloog

"Ze hebben veel opgeofferd, zelfs hun leven.": stotterde Shaka. Ze keek droevig naar Qwini, haar IJsbeer. Tanqi staarde naar haar Sneeuwluipaard, Cwon naar zijn Vos en Minq naar zijn cheeta. Ze hadden alle vier een mantel. Alle vier met hen eigen dier erop. Ze hadden alle vier een stad waar als vlag het hoofd van hun dier erop staat. Qiwna de stad in Alask, met Qwini op de vlag. Venc de stad in Vizie, met Mack op de vlag. Sin de stad in Quos, met Kwin op de vlag en dan tenslotte Tiq de stad in Vano, met Sana op de vlag. "Ze zullen De Vier Legendes genoemd worden!": riep Tanqi uit. Ze hield het gouden beeldje van Sana stevig vast. De tranen rolden over haar ogen. Ze legde haar mantel neer op de grond met het gezicht van Sana zichtbaar. Ze stak het beeldje omhoog zodat de ondergaande zon er mooi opviel en het oplichtte. Shaka zakte ineen. Ze was alles kwijt, haar zus, haar moeder, haar dochter, haar lieve Qwini en haar partner Tano die zich nu tegen haar had gekeerd omdat ze zijn vader heeft moeten vermoorden om zelf in leven te blijven. Ze kon het niet meer aan. Ze keek omhoog en zag vier heel heldere sterren. Ze wist dat Qwini haar nog steeds beschermde.