Wikia

  • Dit is een kladpagina
Hallo allemaal ik ga hier een verhaal plaatsen genaamd achterdocht. Het verhaal gaat over verschillende dieren met magische krachten. Hieronder meer informatie:

Ps. Het zal wel even duren voordat ik echt begin, want ik moet nog wat dingetjes doen.

De Personages

Windwolven en Schaduwwolven

Windwolven beheersen de wind, ze zijn meestal grijs van kleur. Schaduwwolven kunnen onzichtbaar worden in schaduw. ze zijn meestal zwart.

Ze vormen samen een roedel. Kruisingen komen ook voor. Zij hebben meestal allebei de krachten, maar het kan ook zo zijn dat hij krachtenloos wordt. Of een totaal andere kracht. Deze wolven worden vaak geminacht, meestal worden ze uit de groep gegooid, maar soms worden ze ook gehouden om vuile klusjes op te knappen.

Vlammenherten en Waterherten

Vlammenherten beheersen het vuur, ze zijn meestal roodbruin van kleur. Waterherten beheersen het water, ze lijken blauw. Ze hebben een soort beschermlaagje van water om hun lichaam gedaan. Maar oorspronkelijk zijn ze grijs van kleur.

Ze leven beiden apart omdat de aanraking van de andere soort hen pijn doet. Er zijn daarom ook maar weinig kruisingen, maar de kruisingen die er zijn hebben geen last van pijn als ze een dier van de andere kudde aanraken. Ook hier komt het voor dat ze krachtenloos zijn bij een kruising. Die herten worden meestal opgenomen door de Waterherten, want de Vlammenherten schroeien hun vacht als ze in de buurt komen. Bij het zien van de andere kudde barsten er meestal gevechten los, maar verder zijn ze zeer vredelievend.

Bliksemvossen en IJsvossen

De bliksemvossen beheersen de bliksem en donder, meestal donker rood met diepblauwe ogen. Hun pupillen zijn net bliksemschichten. IJsvossen beheersen het ijs, ze zijn altijd volledige wit, maar af en toe hebben de jongen haast onzichtbare grijze vlekjes, maar die verdwijnen als ze ouder worden.

Ook hier komen kruisingen voor, maar die worden meestal in heel sterke gevangenissen gezet. Gemaakt door de sterkste vossen. Ze zijn meestal bang voor hun krachten.

Mysteriepaarden en Lichtpaarden

Mysteriepaarden kunnen van vorm veranderen. Lichtpaarden beheersen het licht en zijn meestal stralend wit met gouden manen.

Hier zijn vrijwel geen kruisingen, doordat de Mysteriepaarden vaak weg zijn. De paarden nemen ook vaak gewone dieren op. Ze nemen wel eens wat wolven en vossen op, maar vooral herten en paarden. Soms reist een uil of een andere vogel een tijdje mee op hun ruggen, waarna die meestal na een uurtje weer wegvliegt.

Algemene informatie

Ze komen eens per kwartaal bij elkaar, waarbij de jongste leden ook altijd meegaan om kennis te maken met anderen.

Achterflap

De verschillende soorten wezens leven in vrede samen, maar dan wordt de rust verbroken. Dieren worden vermoord of verdwijnen spoorloos. Niemand vertrouwd elkaar meer. Vriendschappen worden verbroken en vijandschappen worden gesmeed. Zal er een einde komen aan deze duistere tijd? En wie zit erachter?