Wikia

Warrior Cats

Dit verhaal is gebaseerd op warrior cats. Het is een half fictie reeks over katten. Ze wonen in clans en hebben vaste gebruiken. Een clan bestaat uit een leider, commandant, medicijnkat, krijgers, oudsten, leerlingen, kittens en moederkatten. De leider heeft negen levens en de commandant wordt leider als de oude leider sterft. De medicijnkat weet alles over kruiden en tongt samen met de Sterrenclan(alle dode voorouders van warrior cats). De krijgers beschermen de clan en voorzien hen van voedsel en oudsten worden verzorgd door de leerlingen. Ze hebben hun leven lang de clan gediend en verdienen rust. Leerlingen zijn krijgers of medicijnkat in opleiding. Ze zorgen ervoor dat de oudsten nieuw bedmos krijgen en moeten teken weghalen als ze die hebben. Kittens blijven in de kraamkamer, als ze zes manen(maanden) oud zijn worden ze leerlingen. Ze mogen niet uit het kamp. Moederkatten verzorgen de kittens en hoeven geen krijgerstaken te doen.

Zo, nu weten jullie iets over Warrior cats en hoe ze leven.

Clans

Je hebt vijf clans, zes als je de Sterrenclan meetelt. De Hemelclan, de Donderclan, de Schaduwclan, de Windclan en de Rivierclan. Ze hebben allemaal hun eigen territorium en hun eigen vaardigheid. De Hemelclan kan hoog springen, de Donderclan is goed in sluipen in kreupelhout, de Schaduwclan is goed in jagen in de nacht, de Windclan is heel snel en de Rivierclan kan zwemmen en vissen vangen.

Ik heb de namen per clan in alfabetische volgorde gezet, zodat ik ze makkelijker terug kan vinden en ook minder makkelijk voorbij kan gaan.

Ik heb de namen erachter gezet die ik ga gebruiken als ik het zou gaan vertalen naar Engels. Ik zou het zeer op prijs stellen als degenen die dit lezen even zeggen wat ze van de namen vinden. Sommigen zijn direct vertaald, dus gewoon als er Zomerhart staat het Summerheart in het Engels is. Anderen heb ik veranderd omdat ik de namen niet mooi vond in het Engels.

Hemelclan

Hemelclan

Dit is het teken van de Hemelclan

In de echte boeken is de Hemelclan verjaagd, maar daar gaat het nu niet over. De Hemelclan kan, zoals hierboven staat, erg hoog springen. Ze zijn dus perfect gemaakt voor het jagen op eekhoorns en andere dieren die in de bomen leven, daarom staan er ook veel bomen in hun territorium.

Ze delen hun grenzen met de Rivierclan en de Schaduwclan.

Lijst van Hemelclankatten

A

Aardebloem/Earthflower, Dochter van Vlinderpels en Vogelklauw. Zus van Lavendelster en Echohart. Partner van Hondenster en moeder van Herfstmist, Zomerhart, Lentedauw, Winterklauw, Zilverpoot en Spitsklauw.

B

Bernageklauw/Nightspark

D

Dassenklauw/Badgerclaw, Broer van Plantenhart en Paardenster. Partner van Racenvlucht en vader van Leliepoel, Tulpbloem en Poelsteen.

Donkerhart/Darkheart

Druifhart/Grapeheart, Dochter van Herfstmist en Waterdauw. Zus van Klitwind en Ganzenvoet.

Duisterklauw/Duskclaw, Zoon van Oleanderbloem en Paardenster. Broer van Esdoornlicht. Partner van Leliepoel en vader van Hartpoot, Steenpoot en Klauwpoot.

E

Esdoornlicht/Maplelight, Dochter van Oleanderbloem en Paardenster. Zus van Duisterklauw. Partner van Klitwind en moeder van Hondenkit, Dauwkit en Zomerkit.

G

Ganzenvoet/Goosefoot, Zoon van Waterdauw en Herfstmist. Broer van Druifhart en Klitwind.

H

Hartpoot/Heartpaw, Dochter van Leliepoel en Duisterklauw. Zus van Steenpoot en Klauwpoot.

Herfstmist/Acornmist, Dochter van Aardebloem en Hondenster. Zus van Winterklauw, Zomerhart, Lentedauw, Zilverpoot en Spitsklauw. Partner van Waterdauw en moeder van Ganzenvoet, Klitwind en Druifhart.

Hondenster/Dogstar, Zoon van Konijnenstaart. Partner van Aardebloem en vader van Lentedauw, Zomerhart, Herfstmist, Winterklauw, Zilverpoot en Spitsklauw.

K

Klauwpoot/Clawpaw, Zoon van Leliepoel en Duisterklauw. Broer van Hartpoot en Steenpoot.

Klitwind/Autumnwind, Zoon va Herfstmist en Waterdauw. Broer van Druifhart en Ganzenvoet. Partner van Esdoornlicht en vader van Hondenkit, Dauwkit en Zomerkit.

Konijnenstaart/Rabbittail, moeder van Hondenster.

L

Leliepoel/Lilypool, Dochter van Ravenvlucht en Dassenklauw. Zus van Tulpbloem en Poelsteen. Partner van Duisterklauw en moeder van Steenpoot, Hartpoot en Klauwpoot.

Lentedauw/Springdew, Dochter van Hondenster en Aardebloem. Zus van Herfstmist, Zomerhart, Winterklauw, Zilverpoot en Spitsklauw.

N

Notenpels/Nutpelt

O

Oleanderbloem/Smokeflower, partner van Paardenster en moeder van Duisterklauw en Esdoornlicht.

P

Paardenster/Horsestar, Broer van Dassenklauw en Plantenhart. Partner van Oleanderbloem en vader van Duisterklauw en Esdoornlicht.

Plantenhart/Plantheart, Zus van Dassenklauw en Paardenster.

Poelsteen/Poolstone, Zoon van Ravenvlucht en Dassenklauw. Broer van Tulpbloem en Leliepoel. Partner van Zomerhart (In de Sterrenclan).

R

Ravenvlucht/Ravenflight, partner van Dassenklauw en moeder van Leliepoel, Tulpbloem en Poelsteen.

S

Spitsklauw/Shrewclaw, Zoon van Aardebloem en Hondenster. Broer van Zilverpoot, Zomerhart, Herfstmist, Winterklauw en Lentedauw.

Steenpoot/Stonepaw, Zoon van Duisterklauw en Leliepoel. Broer van Hartpoot en Klauwpoot

T

Tulpbloem/Tulipflower, Dochter van Ravenvlucht en Dassenklauw. Zus van Leliepoel en Poelsteen.

V

Vuurwolk/Firecloud, partner van Krombek en moeder van Vlamster.

W

Waterdauw/Waterdew, partner van Herfstmist en vader van Druifhart, Ganzenvoet en Klitwind.

Winterklauw/Winterclaw, Zoon van Aardebloem en Hondenster. Broer van Zomerhart, Herfstmist, Lentedauw, Zilverpoot en Spitsklauw.

Z

Zilverpoot/Silverpaw, Dochter van Aardebloem en Hondenster. Zus van Zomerhart, Herfstmist, Lentedauw, Winterklauw en Spitsklauw.

Zomerhart/Summerheart, Dochter van Aardebloem en Hondenster. Zus van Herfstmist, Lentedauw, Winterklauw, Spitsklauw en Zilverpoot. Partner van Poelsteen (In de Sterrenclan).

Donderclan

Donderclan

Dit is het teken van de Donderclan

De Donderclan is erg goed in het sluipen in kreupelhout. Ook het hoofdpersonage Vuurzang bevindt zich in deze clan.

Ze delen hun grenzen met de Windclan en de Rivierclan.

Lijst van Donderclankatten

A

Amandelhart/Almondheart, Dochter van Hommelvacht en Houtlicht. Zus van Echovonk, Gaaipels, Streeppels en Tulphart.

Appelhart/Appleheart, Partner van Gaaister en moeder van Blauwhart en Hyacinthart.

B

Bloempoot/Flowerpaw, Dochter van Stormwind en Uilenpels. Zus van Bloesempoot en Snelpoot.

Bloesempoot/Blossompaw, Dochter van Stormwind en Uilenpels. Zus van Bloempoot en Snelpoot.

Boomblad/Petalleaf, Zoon van Lindehart. Broer van Stormwind.

Buizerdster/Buuzardstar, Partner van Blauwhart en vader van Leeuwerikroep en Sneeuwbloem.

D

Donswolk/Fuzzcloud, Dochter van Hyacinthart. Zus van Uilenpels, Wolfsklauw en Hommelvacht. Partner van Gaaipels en moeder van Forelkit en Vleugelkit.

E

Echovonk/Echospark, Dochter van Hommelvacht en Houtlicht. Zus van Amandelhart, Gaaipels, Streeppels en Tulphart.

G

Gaaipels/Jaypelt, Zoon van Hommelvacht en Houtlicht. Broer van Amandelhart, Echovonk, Streeppels en Tulphart. Partner van Donswolk en vader van Forelkit en Vleugelkit.

Gaaister/Jaystar, Partner van Appelhart en vader van Blauwhart en Hyacinthart.

H

Heesterstaart/Shrubtail

Helderhart/Lightheart, moeder van Ravenvleugel en Slangentand.

Hertensprong/Deerleap, Zus van Rafelklauw.

Hommelvacht/Bumblefur, Zoon van Hyacinthart. Broer van Wolfsklauw, Uilenpels en Donswolk. Partner van Houtlicht en vader van Amandelhart, Echovonk, Gaaipels, Tulphart en Streeppels.

Houtlicht/Woodlight, Zus van Lichtroos. Partner van Hommelvacht en moeder van Amandelhart, Echovonk, Gaaipels, Streeppels en Tulphart.

Hyacinthart/Hyainthheart, Dochter van Appelhart en Gaaister. Zus van Blauwhart. Moeder van Solfsklauw, Hommelvacht, Donswolk en Uilenpels.

J

Jeneverpoel/Juniperpool

K

Kiezelbeek/Pebblebrook

Krombek/Skewmouth, Partner van Vuurwolk en vader van Vlamster.

L

Lichtroos/Lightrose, Zus van Houtlicht

Lindehart/Lindenheart, Moeder van Stormwind en Boomblad.

O

Otterklauw/Otterclaw, Broer van Vossenklauw

R

Rafelklauw/Whitespot, Broer van Hertensprong. Partner van Ravenvleugel en vader van Zang leugen en Eksterpels.

S

Slangentand/Snaketooth, Zoon van Helderhart. Broer van Ravenvleugel. Partner van Vuurzang (Vroeger).

Snelpoot/Swiftpaw, Zoon van Stormwind en Uilenpels. Broer van Bloempoot en Bloesempoot.

Stormwind/Stormwind, Zoon van Lindehart. Broer van Boomblad. Partner van Uilenpels en vader van Bloempoot, Bloesempoot en Snelpoot.

Streeppels/Stripepelt, Zoon van Hommelvacht en Houtlicht. Broer van Amandelhart, Echovonk, Gaaipels en Tulphart.

T

Tulphart/Tulipheart, Dochter van Hommelvacht en Houtlicht. Zus van Amandelhart, Echovonk, Gaaipels en Streeppels.

U

Uilenpels/Owlpelt, Dochter van Hyacinthart. Zus van Donswolk, Wolfsklauw en Hommelvacht. Partner van Stormwind en moeder van Bloempoot, Bloesempoot en Snelpoot.

V

Vinkvlucht/Finchflight

Vlamster/Flamestar, Zoon van Krombek en Vuurwolk. Partner van Lavendelster (vroeger) en vader van Vuurzang, IJsvleugel, Tijgerpoot en Luipaardklauw.

Vossenklauw/Foxclaw

Schaduwclan

Schaduwclan

Dit is het teken van de Schaduwclan

Schaduwclankatten zijn heel goed in 's nachts jagen. De hoofdpersonages Tijgerpoot en Luipaardklauw bevinden zich in deze clan.

Ze delen hun grenzen met de Hemelclan en de Windclan.

Lijst van Schaduwclankatten

A

Adelaarsstorm/Eaglestorm, vader van Vogelklauw.

Amandelkit/Almondkit, Zus van Muntwolk en Klauwpels.

Arendvacht/Eaglefur, Zoon van Kristalhart. Broer van Wildhart en Berkenhart. Partner van Windhart en vader van Wortelneus, Bijenvleugel en Loofpoot.

Avondpoot/Nightpaw, Dochter van Berkenhart en Honingstorm. Zus van Keverpoot.

B

Berkenhart/Birchheart, Dochter van Kristalhart. Zus van Arendvacht en Wildhart. Partner van Honingstorm en moeder van Avondpoot en Keverpoot.

Bernagekruid

Blauwhart/Blueheart, Dochter van Appelhart en Gaaister. Zus van Hyacinthart. Partner van Buizerdster (vroeger) en moeder van Sneeuwbloem en Leeuwerikroep.

Bliksemlicht/Lightninglight, Dochter van Vuurzang en Wolfsklauw. Zus van Hartsintel en Wolfstorm.

Bloemkit/Flowerkit, Dochter van Echohart en Cederstaart. Zus van Windhart, Paddeneus, Snelkit en Rooskit.

Braampels/Bramblepelt, Partner van Zwartwolk en vader van Lichtbloem, Maanstroom en Leliepoel.

Bijenvleugel/Beewing, Dochter van Windhart en Arendvacht. Zus van Loofpoot en Wortelneus.

C

Cederstaart/Cedartail, Partner van Echohart en vader van Windhart, Paddeneus, Bloemkit, Rooskit en Snelkit.

E

Egelstroom, Dochter van Lavendelster en Loofpels. Zus van Jaagwolk, Hulstmist en Tijgerwind.

Eksterpels/Starshadow, Zoon van Ravenvleugel en Rafelklauw. Broer van Zangvleugel. Partner van Hartsintel en vader van Rafelkit en Zonnekit.

H

Hartsintel/Heartcinder, Dochter van Vuurzang en Wolfsklauw. Zus van Bliksemlicht en Wolfstorm. Partner van Eksterpels en moeder van Rafelkit en Zonnekit.

Heemstvacht/Mallowfur, Partner van Lijsterster en moeder van Nachtroos, Honingstorm en Leeuwenbries.

Hemelvuur/Skyfire, Zoon van Luipaardklauw en Nachtroos. Broer van Sterrendauw, Oceaanvonk, Vonkhemel, Oostenpoot en Westenpoot. Partner van Tijgerwind en vader van Ochtendpoot en Lavapoot.

Honingstorm/Honeystorm, Zoon van Heemstvacht en Lijsterster. Broer van Nachtroos en Leeuwenbries. Partner van Berkenhart en vader van Avondpoot en Keverpoot.

Horizonstreep, moeder van Vlinderpels.

Hulstmist/Hollymist, Dochter van Lavendelster en Loofpels. Zus van Egelstroom, Tijgerwind en Jaagwolk.

J

Jaagwolk/Huntcloud, Zoon van Lavendelster en Loofpels. Broer van Egelstroom, Hulstmist en Tijgerwind. Partner van Lichtbloem en vader van Nevelkit en Mierkit.

K

Kastanjepels/Woodpelt

Keverpaw/Beetlepaw, Zoon van Berkenhart en Honingstorm. Broer van Avondpoot.

Klauwpels/Clawpelt, Broer van Muntwolk en Amandelkit.

Kwartelstaart/Quailtail

L

Lavapoot/Lavapaw, Zoon van Tijgerwind en Hemelvuur. Broer van Ochtendpoot.

Lavendelster/Lavenderstar, Dochter van Vlinderpels en Vogelklauw. Zus van Aardebloem en Echohart. Partner van Vlamster (vroeger) en Loofpels. Moeder van Vuurzang, IJsvleugel, Tijgerpoot, Luipaardklauw, Hulstmist, Egelstroom, Tijgerwind en Jaagwolk.

Leeuwenbries/Lionbreeze, Zoon van Heemstvacht en Lijsterster. Broer van Honingstorm en Nachtroos. Partner van Libellelvleugel en vader van Schaduwvlinder, Strovaren, Woudblad, Stormregen en Tornadostorm.

Libellevleugel/Sunshine, Zus van Schaduwpoot. Partner van Leeuwenbries en moeder van Schaduwvlinder, Strovaren, Stormregen, Woudblad en Tornadostorm.

Lichtbloem/Lightflower, Dochter van Zwartwolk en Braampels. Zus van Maanstroom en Lindepoel. Partner van Jaagwolk en moeder van Nevelkit en Mierkit.

Lijsterster/Thrushstar, Zoon van Voslicht. Broer van Zandbloem. Partner van Heemstvacht en vader van Nachtroos, Honingstorm en Leeuwenbries.

Lindepoel/Lindenpool, Dochter van Zwartwolk en Braampels. Zus van Maanstroom en Lichtbloem.

Loofpoot/Leafpaw, Zoon van Windhart en Arendvacht. Broer van Wortelneus en Bijenvleugel.

Loofpels/Leafpelt, Zoon van Lynxster. Partner van Lavendelster en vader van Hulstmist, Egelstroom, Tijgerwind en Jaagwolk.

Luipaardklauw/Leopardclaw, Zoon van Lavendelster en Vlamster. Broer van Vuurzang, IJsvleugel en Tijgerpoot. Partner van Nachtroos en vader van Oceaanvonk, Sterrendauw, Vonkhemel, Hemelvuur, Oostenpoot en Westenpoot.

Lynxvleugel/Lynxwing, Partner van Maanstroom en vader van Veenkit en Veerkit.

Lynxster, Moeder van Loofpels.

M

Maanster/Moonstar

Maanstroom/Moonstream, Dochter van Zwartwolk en Braampels. Zus van Lindepoel en Lichtbloem. Partner van Lynxvleugel en moeder van Veenkit en Veerkit.

Ochtendpoot/Morningpaw, Dochter van Tijgerwind en Hemelvuur. Zus van Lavapoot.

Muntwolk/Mintcloud, Zus van Klauwpels en Amandelkit.

N

Nachtroos/Nightrose, Dochter van Lijsterster en Heemstvacht. Zus van Honingstorm en Leeuwenbries. Partner van Luipaardklauw en moeder van Hemelvuur, Vonkhemel, Sterrendauw, Oceaanvonk, Westenpoot en Oostenpoot.

O

Oceaanvonk/Oceanspark, Dochter van Luipaardklauw en Nachtroos. Zus van Sterrendauw, Vonkhemel en Hemelvuur.

P

Paddeneus/Toadnose, Zoon van Echohart en Cederstaart. Zus van Windhart, Rooskit, Bloemkit en Snelkit.

R

Ravenvleugel/Ravenwing, Dochter van Helderhart. Zus van Slangentand. Partner van Rafelklauw en moeder van Zangvleugel en Eksterpels.

Rooskit/Rosekit, Dochter van Echohart en Cederstaart. Zus van Windhart, Paddeneus, Snelkit en Bloemkit.

S

Schaduwpoot/Shadowpaw, Zus van Libellevleugel

Schaduwvlinder, Dochter van Libellevleugel en Leeuwenbries. Zus van Strovaren, Tornadostorm, Stormregen en Woudblad.

Snelkit/Swiftkit, Zoon van Echohart en Cederstaart. Broer van Bloemkit en Rooskit.

Sterrendauw/Stardew, Dochter van Luipaardklauw en Nachtroos. Zus van Oceaanvonk, Hemelvuur en Vonkhemel.

Stormregen/Stormrain, Zoon van Libellevleugel en Leeuwenbries. Broer van Schaduwvlinder, Strovaren, Woudblad en Tornadostorm.

Strovaren/Strawfern, Dochter van Libellevleugel en Leeuwenbries. Zus van Schaduwvlinder, Woudblad, Tornadostorm en Stormregen.

T

Tornadostorm/Tornadostorm, Zoon van Libellevleugel en Leeuwenbries. Broer van Schaduwvlinder, Strovaren, Stormregen en Woudblad.

Tijgerpoot/Tigerpaw , Dochter van Lavendelster en Vlamster. Zus van Vuurzang, Luipaardklauw en IJsvleugel.

Tijgerwind/Tigerwind, Dochter van Lavendelster en Loofpels. Zus van Hulstmist, Egelstroom, Jaagwolk. Partner van Hemelvuur en moeder van Ochtendpoot en Lavapoot.

V

Vlinderpels, Dochter van Horizonstreep. Partner van Vogelklauw en moeder van Aardebloem, Echohart en Lavendelster.

Vogelklauw/Birdclaw, Zoon van Adelaarsstorm. Partner van Vlinderpels en vader van Aardebloem, Echohart en Lavendelster.

Vonkhemel/Sparksky, Zoon van Luipaardklauw en Nachtroos. Broer van Hemelvuur, Oceaanvonk en Sterrendauw.

Voslicht/Foxlight, Moeder van Zandbloem en Lijsterster.

Vuurzang/Firesong, Dochter van Lavendelster en Vlamster. Zus van IJsvleugel, Luipaardklauw, Tijgerpoot. Partner van Slangentand (vroeger) en Wolfsklauw. Moeder van Hartsintel, Bliksemlicht en Wolfstorm.

W

Wildhart/Wildheart, Zoon van Kristalhart. Broer van Berkenhart en Arendvacht.

Windhart/Windheart, Dochter van Echohart en Cederstaart. Zus van Paddeneus, Rooskit, Bloemkit en Snelkit. Partner van Arendvacht en moeder van Bijenvleugel, Loofpoot en Wortelneus.

Wolfsklauw/Wolfclaw, Zoon van Hyacinthart. Broer van Hommelvacht, Donswolk en Uilenpels. Partner van Vuurzang en vader van Hartsintel, Bliksemlicht en Wolfstorm.

Wolfstorm/Wolfstorm, Zoon van Vuurzang en Wolfsklauw. Broer van Hartsintel en Bliksemlicht.

Wortelneus/Carrotnose, Zoon van Windhart en Arendvacht. Broer van Bijenvleugel en Loofpoot.

Woudblad/Forestleaf, Zoon van Libellevleugel en Leeuwenbries. Broer van Stormregen, Tornadostorm, Schaduwvlinder en Strovaren.

Z

Zandbloem/Sandflower, Dochter van Voslicht. Zus van Lijsterster.

Zangvleugel/Songwing, Dochter van Rafelklauw en Ravenvleugel. Zus van Eksterpels.

Zwartwolk/Blackcloud, Partner van Braampels en moeder van Leliepoel, Lichtbloem en Maanstroom.

Windclan

Windclan

Dit is het teken van de Windclan

De Windclankatten zijn heel snel. Zo kunnen ze gemakkelijk de snelle konijnen vangen op de heide.

Ze delen grenzen met de Schaduwclan en de Donderclan.

Lijst van Windclankatten

B

Berkstaart/Birchtail, Broer van Heidemist. Partner van Dauwhart en vader van Vlinderpoot, Lichtpoot en Vossepoot.

Bladvleugel/Leafwing, Dochter van Mistster en Haverblad. Zus van Reigervleugel, Vederlicht en Wolkenpoot.

D

Dauwhart/Dewheart, Dochter van Honingvacht en Schemerster. Zus van Schaduwklauw en Witbes. Partner van Berkstaart en moeder van Vossepoot, Lichtpoot en Vlinderpoot.

Donderpoot/Thunderpaw, Dochter van Grasstaart en Merelvleugel. Zus van Rivierpoot.

Doornpels/Thornpelt, Zoon van Zwaluwpels en Stekelpels. Broer van Eekhoornlicht.

E

Eekhoornlicht/Squirrellight, Dochter van Zwaluwpels en Stekelpels. Zus van Doornpels.

Eikenstaart/Oaktail, Partner van Nevelhart en vader van Salieveder.

G

Grasstaart/Grasstail, Partner van Merelvleugel. Moeder van Donderpoot en Rivierpoot.

H

Haverblad/Oatsleaf, Partner van Mistster en vader van Bladvleugel, Reigervleugel, Vederlicht en Wolkenpoot.

Heidemist/Heathermist, Zus van Berkstaart.

Honingvacht/Honeyfur, Partner van Schemerster en moeder van Dauwhart, Schaduwklauw en Witbes.

I

IJzelstaart/Icetail, Zus van Vissensprong. Partner van Wezelklauw en moeder van Nevelhart en Merelvleugel.

L

Lichtpoot/Lightpaw, Zoon van Berkstaart en Dauwhart. Broer van Vossepoot en Vlinderpoot.

M

Merelvleugel/Ouzelwing, Zoon van IJzelstaart en Wezelklauw. Broer van Nevelhart. Partner van Grasstaart en vader van Rivierpoot en Donderpoot.

Mistster/Miststar, Partner van Haverblad en moeder van Reigervleugel, Bladvleugel, Vederlicht en Wolkenpoot.

N

Nevelhart/Mistheart, Dochter van IJzelstaart en Wezelklauw. Zus van Merelvleugel. Partner van Eikenstaart en moeder van Salieveder.

R

Reigervleugel/Heronwing, Dochter van Mistster en Haverblad. Zus van Bladvleugel, Wolkenpoot en Vederlicht. Partner van Witbes en moeder van Bessenkit en Rozenkit.

Rivierpoot/Riverpaw, Zoon van Grasstaart en Merelvleugel. Broer van Donderpoot.

Rozenhart/Roseheart

S

Salieveder/Sagefeather, Dochter van Nevelhart en Eikenstaart.

Schaduwklauw/Shadowclaw, Dochter van Schemerster en Honingvacht. Zus van Dauwhart en Witbes.

Schemerster/Duskstar, Partner van Honingvacht en vader van Schaduwklauw, Dauwhart en Witbes.

Stekelpels/Thornfur, Partner van Zwaluwpels en vader van Eekhoornlicht en Doornpels.

V

Vederlicht/Featherlight, Dochter van Mistster en Haverblad. Zus van Wolkenpoot, Bladvleugel en Reigervleugel.

Vissensprong/Fishleap, Zus van IJzelklauw. Moeder van Zwaluwpels.

Vlinderpoot, Dochter van Dauwhart en Berkstaart. Zus van Lichtpoot en Vossepoot.

Vossepoot/Foxpaw, Zoon van Dauwhart en Berkstaart. Broer van Lichtpoot en Vlinderpoot.

W

Wezelklauw/Weaselclaw, Partner van IJzelklauw en vader van Nevelhart en Merelvleugel.

Witbes/Whiteberry, Zoon van Schemerster en Honingvacht. Broer van Dauwhart en Schaduwklauw. Partner van Reigervleugel en vader van Bessenkit en Rozenkit.

Wolkenpoot/Cloudpaw, Zoon van Mistster en Haverblad. Broer van Vederlicht, Reigervleugel en Bladvleugel.

Rivierclan

Rivierclan

Dit is het teken van de Rivierclan

Ze zijn goed in zwemmen en vangen voornamelijk vis om zich te voeden.

Ze delen hun grenzen met de Hemelclan en de Donderclan.

Lijst van Rivierclankatten

B

Bessnor/Berrywhisker, Broer van Beukblad.

Beukblad/Beechleaf, Zus van Bessnor. Partner van Eikelpels en moeder van Kastanjekit en Blauwkit.

Beverbries/Beaverbreeze, Zoon van Zilverbeek. Broer van Duifpoel.

Blauwpoot/Bluepaw, Zoon van Beukblad en Eikelpels. Broer van Kastanjepoot.

Bliksemklauw/Lightningclaw, Zoon van Perzikstreep en Steengloed. Broer van Rotsneus, Droomwind en Lariksblad. Partner van IJsvleugel en vader van Hyacintpoot, Vederpoot en Regenpoot.

D

Droomwind/Dreamwind, Dochter van Perzikstreep en Steengloed. Zus van Lariksblad, Bliksemklauw en Rotsneus.

Duifpoel/Dovepool, Dochter van Zilverbeek. Zus van Beverbries.

E

Eikelpels/Acornpelt, Zoon van Valkster en Zonbloem. Broer van Pluispels en Grijsmist. Partner van Beukblad en vader van Blauwkit en Kastanjekit.

Eikenster/Oakstar

G

Grijsmist/Greymist, Dochter van Valkster en Zonbloem. Zus van Pluispels en Eikelpels.

H

Havikblik/Hawkeye, Zoon van Vederpels en Wilgblad. Broer van Steengloed.

Hyacintpoot/Hyacinthpaw, Dochter van IJsvleugel en Bliksemklauw. Zus van Regenpoot en Vederpoot.

I

IJsvleugel/Icewing, Dochter van Lavendelster en Vlamster. Zus van Vuurzang, Tijgerpoot en Luipaardklauw. Partner van Bliksemklauw en moeder van Hyacintpoot, Vederpoot en Regenpoot.

K

Kastanjepoot, Zus van Beukblad en Eikelpels. Zus van Blauwpoot.

L

Lariksblad/Larchleaf, Zoon van Perzikstreep en Steengloed. Broer van Droomwind, Rotsneus en Bliksemklauw.

M

Maanstorm/Moonstorm

Marterbloem/Weaselflower, Dochter van Regenstaart en Natstaart. Zus van Vlamwind en Zwaluwvleugel.

N

Natstaart/Watertail, Partner van Regenstaart en vader van Vlamwind, Marterbloem en Zwaluwvleugel.

P

Perzikstreep/Peachstripe, Partner van Steengloed en moeder van Rotsneus, Bliksemklauw, Lariksblad en Droomwind.

Pluispels/Fuzzpelt, Dochter van Valkster en Zonbloem. Zus van Eikelpels en Grijsmist.

R

Regenpoot/Rainpaw, Zoon van IJsvleugel en Bliksemklauw. Broer van Vederpoot en Hyacintpoot.

Regenstaart/Raintail, Partner van Natstaart en moeder van Marterbloem, Vlamwind en Zwaluwvleugel.

Rookklauw/Smokeclaw

Rotsneus/Rocknose, Zoon van Perzikstreep en Steengloed. Broer van Bliksemklauw, Droomwind en Lariksblad.

S

Steengloed/Stoneglow, Zoon van Vederpels en Wilgblad. Broer van Havikblik. Partner van Perzikstreep en vader van Rotsneus, Bliksemklauw, Lariksblad en Droomwind.

V

Valkster/Falconstar, Partner van Zonbloem en vader van Pluispels, Grijsmist en Eikelpels.

Varenpels/Fernpelt

Vederpoot/Featherpaw, Zoon van IJsvleugel en Bliksemklauw. Broer van Regenpoot en Hyacintpoot.

Vederpels/Featherpelt, Partner van Wilgblad en vader van Havikblik en Steengloed.

Vlamwind/Flamewind, Zoon van Regenstaart en Natstaart. Broer van Zwaluwvleugel en Marterbloem.

W

Wilgblad/Willowleaf, Partner van Vederpels en vader van Havikblik en Steengloed.

Z

Zilverbeek/Silverbrooke, Moeder van Beverbries en Duifpoel.

Zonbloem/Sunflower, Partner van Valkster en moeder van Pluispels, Grijsmist en Eikelpels.

Zwaluwvleugel/Swallowwing, Dochter van Regenstaart en Natstaart. Zus van Marterbloem en Vlamwind.

Volgorde van de Leiders, Medicijnkatten en Commandanten

Verhalen

Ik heb nu een serie die Luipaard, Vuur en Tijger heet. Ik geef hieronder een beetje informatie over de verhalen.

Luipaardklauws verleden

Naam Luipaardklauws verleden

Deel 1

Hoofdstukken: 11

Gebaseerd op Warrior cats

Oogpunten Vuurkit/Vuurpoot/Vuurzang, Luipaardkit/Luipaardpoot/Luipaardklauw en Tijgerkit/Tijgerpoot

Schrijfster Luipaardklauw

Klauw van Vuur en Tijger

Naam Klauw van Vuur en Tijger

Deel 2

Hoofdstukken 15

Gebaseerd op Warrior cats

Oogpunten Vuurzang, Luipaardklauw en Tijgerkit/Tijgerpoot

Schrijfster Luipaardklauw

Verdriet

Naam Verdriet

Deel 3

Hoofdstukken 17

Gebaseerd op Warrior cats

Oogpunten Vuurzang, Luipaardklauw en Tijgerpoot

Schrijfster Luipaardklauw

Een nieuw leven

Naam Een nieuw leven

Deel 4

Hoofdstukken 18

Gebaseerd op Warrior Cats

Oogpunten Luipaardklauw, Vuurzang, Tijgerpoot

Schrijfster: Luipaardklauw

Lavendelvleugels keuze

Dit is een novella/kortverhaal. Hij gaat over hoe het komt dat Vuurzang, Luipaardklauw, IJsvleugel en Tijgerpoot verdeeld zijn geraakt.

Naam: Lavendelvleugels keuze

Deel: Hij komt nog voor Luipaardklauws verleden, maar ik zou eerst de serie lezen anders verklap je het al voor jezelf.

Hoofdstukken: 4

Oogpunten: Lavendelvleugel, Loofpels

Schrijfster: Luipaardklauw

Amy's verdwijning

Dit is een novella/kortverhaal. Hij gaat over hoe het komt dat Amy verdween en hoe Hondenster en Amy elkaar kennen.

Naam: Amy's verdwijning

Deel: Hij komt nog voor Luipaardklauws verleden, hij speelt ongeveer tegelijk met Lavendelvleugels keuze af.

Hoofdstukken: 3 tot nu toe

Oogpunt: Amy/Aardebloem

Schrijfster: Luipaardklauw

Wie is Rookveder?

Dit deel heeft geen hoofdstukken. Het is gewoon één grote tekst. Dit verhaal gaat over wie Rookveder nou écht is.

Naam: Wie is Rookveder?

Deel: Hij speelt zich af na het vierde deel van Luipaard, Vuur en Tijger. Ongeveer zes manen erna, want IJsvleugels kittens worden bijna leerlingen.

Hoofdstukken: Hij heeft niet echt hoofdstukken

Oogpunt: Rookveder

Schrijfster: Luipaardklauw

Tekeningen van de katten

  • Vuurzang
  • Blauwhart
  • IJsvleugel
  • Luipaardklauw
  • Lavendelster
  • Vlamster
  • Donkerhart
  • Tekening hoofdstuk 3, Luipaardklauws Verleden
  • Tijgerwind, Kun je ook als voorbeeld van Tijgerpoot nemen

Belangrijke punten in het verhaal

Luipaardklauws verleden

Hoofdstuk 1

Vuurkit en IJskit worden leerlingen met als mentors Blauwhart en Buizerdklauw.

Hoofdstuk 2

Luipaardkit en Tijgerkit worden leerlingen, maar Tijgerpoot gaat dood voordat haar mentor bekend werd. De mentor van Luipaardklauw werd Zwartwolk.

Muntpoot en Klauwpoot worden krijgers met als namen: Muntwolk en Klauwpels.

Hoofdstuk 3

Tijgerkit en Luipaardkit worden leerlingen, maar een vos dood Tijgerpoot. Aan het einde van het hoofdstuk is ze in de Sterrenclan.

Hoofdstuk 5

Luipaardpoot krijgt een nieuwe mentor: Kastanjepels.

Zwartwolk is in de kraamkamer ingetrokken. De kittens zijn verwacht over een maan. Ze is zwanger van Braampels' kittens.

Berkenkit, Arendkit en Wildkit worden leerlingen met als mentors: Libellelvleugel, Kwartelstaart en Zandbloem

Hoofdstuk 6

Stormkit en Boomkit worden leerlingen met als mentors: Rafelklauw en Houtlicht.

Slangenpoot en Ravenpoot worden krijgers met de namen: Slangentand en Ravenvleugel.

Hoofdstuk 7

Zwartwolk krijgt haar jongen: Maankit, Leliekit en Lichtkit.

Honingpoot, Nachtpoot en Leeuwenpoot worden krijgers met de namen: Honingstorm, Nachtroos en Leeuwenbries.

Windkit en Paddekit worden leerlingen met als mentors: Heemstvacht en Braampels.

Lavendelster is in de kraamkamer ingetrokken. Ze is zwanger van Loofpels' kittens.

Hoofdstuk 8

Vuurpoot en IJspoot krijgen een beoordeling.

Uilenkit en Donskit worden leerlingen met als mentors: Vossenklauw en Otterklauw.

Zilverbeek is bevallen van twee kittens: Duifkit en Beverkit.

Grote vergadering.

Hoofdstuk 9

Beoordeling van Luipaardpoot

Grote vergadering.

Hoofdstuk 10

Vuurpoot en IJspoot worden krijgers met de namen: Vuurzang en IJsvleugel.

Hoofdstuk 11

Luipaardpoot wordt krijger met de naam: Luipaardklauw.

Klauw van Vuur en Tijger

Hoofdstuk 1

Vinkvlucht is overleden aan ouderdom. Ze is in de Sterrenclan.

Hoofdstuk 2

Lavendelster bevalt van Tijgerkit, Jaagkit, Hulstkit en Egelkit

Nachtroos is zwanger en gaat naar de kraamkamer.

Arendpoot en Berkenpoot worden krijgers met de namen: Arendvacht en Berkenhart.

Hoofdstuk 4

Blauwhart bevalt van Leeuwerikkit en Sneeuwkit.

Hoofdstuk 5

Lichtkit, Maankit en Lindekit worden leerlingen: Lichtpoot heeft Muntwolk als mentor, Maanpoot heeft Klauwpels als mentor en Lindepoot heeft Cederstaart als mentor.

Hoofdstuk 7

Vuurzang is zwanger van Wolfsklauw en trekt in in de kraamkamer

Ravenvleugel is zwanger van Rafelklauw en trekt in in de kraamkamer.

Stormpoot en Boompoot worden krijgers met de namen: Stormwind en Boomblad

Hoofdstuk 8

Nachtroos bevalt van Oceaankit, Sterrenkit, Hemelkit en Vonkkit.

Hoofdstuk 10